Woensdag 22 september
Een dag uit het leven van een reisbureau eigenaresse!
08.10: kijkt blij naar het vele papierwerk op haar bureau. USA gaat weer open vanaf november 2021 en een reis die gepland stond voor 2020, geboekt in 2019 en omgeboekt naar 2021 mag weer omgezet worden naar 2022.
08.15: zoekt alle spullen bij elkaar van de vorige twee jaren om het opnieuw in te boeken cq. te laten wijzigen bij de hoteleigenaren die heel coulant waren ondanks dat de boekingen non-refundable waren.
08.15: opent ondertussen ook de mailbox
08.20: wauw, wat veel mooie mails met aanvragen. Eerst maar eens ordenen op vertrekdatum .
09.00: Telefoon gaat. Hey Erica, wat gaaf dat USA open is, dan willen wij die reis naar New York graag plannen voor in februari 2022, maar in plaats van vier personen, willen we met acht personen. En ooh ja, volgend jaar kunnen we niet op zomervakantie, dus we moeten het uitsmeren over lange weekendjes weg, we zitten te denken aan Dubai, Londen, Parijs en Disney met de trein, maar als jij nog suggesties hebt, laat het vooral weten. Ik stuur je mail met alle wensen.
09.20: opent de postbus op het internet van de tickets. Heerlijk, er staan weer drie pakjes tickets klaar van mensen die binnenkort gaan vertrekken. Even de mensen contacten of ze de tickets willen halen of per mail willen hebben
09.30: nu toch even die reis naar USA zomer 2022 klaar leggen, die kan nu eindelijk door gaan.
09.35: Ooh nee, toch eerst even beginnen met die reis naar New York. Mijn contract met Worldspan is opgezegd en moet het nu inboeken in Amadeus. Zoekt naar de aanroepcodes van Amadeus. Even later vlucht gevonden . Kan het helaas niet zelf inboeken, want de speciale tarieven voor mij als reisbureau cq. touroperator zijn nog niet geladen. Dan maar mail sturen.
09.40: ontvangt mail over een motortour in Vietnam. Er was al 1 optie gestuurd, maar de andere was nog niet compleet. Hotels zijn toegevoegd aan het systeem. Offerte aanpassen en doorsturen naar mijn collega reisbureau.
09.50: hotel zoeken voor de New York boeking in februari. Even alle wensen lezen, tripadvisor openen, want ze willen er eentje die goed is en ieder geval goede reviews heeft.
10.30: tijd voor koffie. Drie mooie hotels gevonden op de gewenste locatie met goede reviews.
10.50: Nu nog mooie online offerte maken inclusief transfer, want hoe lekker is het als er een busje voor je klaar staat om je na een lange vlucht direct naar het hotel te brengen.
11.00: stuurt nog appje naar klant, want de autohuur is niet akkoord gekomen voor Curacao. Heb wel alternatief gekregen en gevonden. Even checken wat de klant nu wil.
11.15: Print 1 pakje tickets uit en stuurt de andere twee per mail door.
11.30: Klant belt over autohuur van Curaçao. Ze nemen het alternatief. Babbelen even over de voorwaarden en of ze een creditcard hebben. Annuleert vervolgens aangeboden alternatief en bevestigd de andere auto. Past ook direct de factuur aan en stuurt deze naar de klant.
11.50: Ontvang mail van de consolidator (organisatie waar ik vluchten boek), met een annulering van een segment, prachtige reis naar Vietnam in december. Helaas vliegt Singapore Airlines in december niet meer naar Hanoi.
12.15: appt met ”Annie”, de algemeen agent in Vietnam, hoe de situatie is daar en of ze al enig idee heeft wanneer Vietnam weer toeristen gaat toelaten. Hanoi is sinds vorige week uit de lockdown, scholen gaan half november weer open en ze hoopt dat begin december Noord Vietnam weer open gaat. Zuid Vietnam blijft zeker tot begin 2022 nog dicht.
12.40: opent de bankrekeningen. Wordt hier blij van, drie klanten hebben hun vakantie weer betaald. Gauw verwerken in de administratie.
13.00: Telefoon: Hey Erica, heb jij je reisbureau nog wel? Jazeker heb ik die!! Oooh, waar zit je dan? Ik zit op de Meindert Hobbemahage 29 in Nieuwegein, de Galecop. Ik kom eraan!
13.01: Ruimte heel snel wat op, want bureau ligt vol met papieren.
13.10: Klant staat voor de deur en loopt mee naar de zolder, want het leukste reisbureau van Nieuwegein zit op zolder!
13.15: babbelt gezellig met deze klant, jaren geleden voor het laatste geboekt. Wil graag met dochter in de herfstvakantie naar Italië. Kletst gezellig bij en bespreekt alle vakantiewensen.
13.40: Laat klant uit en pakt wat te eten voor de lunch, zet nieuwe koffie, want de oude is koud.
14.15: Oeps, vergeten de online offerte te versturen van de reis naar New York, nu alsnog doen, met uitgebreide informatie van de mogelijkheden inclusief wat inbegrepen is en wat niet.
14.30: nu toch echt de reis van USA van volgend jaar ordenen, want deze mensen gaan echt voor 3 x scheepsrecht.
15.20: telefoon: hey Erica, ben ik weer! Ik wil nu poging 4 wagen om toch die reis te boeken voor ons vijfjes. Yeah, wat leuk. In 2019 in eerste instantie geboekt voor Cuba, voor begin april 2020. Ging niet door, door de corona crisis. Omgezet naar februari 2021 en uiteindelijk omgezet naar een reis naar Curacao voor mei 2021. Helaas ook die gingen niet door. Samen kijken naar de goedkoopste datum en in optie gezet. Zo fijn die extra lange optietermijn, klant heeft nu rustig de tijd om vrij te vragen op het werk.
15.30: zoonlief komt thuis, in paniek! Mama, ik ben mijn telefoon kwijt. Ren naar beneden en gaan zijn tas doorzoeken. Ik bel je wel even. Niets te horen.
15.40: telefoon: de school van mijn zoon belt. U belt net naar een telefoon die wij gevonden hebben. Zoonlief en ik zijn opgelucht en springen in de auto om naar school te rijden om de telefoon te halen.
16.00: terug van school. Even wat drinken en gauw weer naar boven om wat kleine klusjes te doen.
17.00: telefoon: Hey Erica, wij zijn net geland op Gran Canaria maar de transfer is er niet. “slik””, “shit”. Zen!! Hier kan ik altijd wel even van in de stress schieten. Checkt ondertussen de bevestiging. Transfer is geboekt. “Blijf even rustig wachten, ik ga direct de accommodatie bellen. Bel je zo terug.
17.05: Belt accommodatie en die zoekt het uit. Na 2 minuten belt de accommodatie terug. De chauffeur staat in de file, maar is onderweg. Laat je klant naar de Iberia kiosk gaan en daar buiten even wachten. Pikt de chauffeur ze daar op.
17.08: Belt klant terug, transfer is onderweg en zij gaan op zoek naar de Iberia Kiosk.
17.15: krijgt wat leuke appjes van vrienden. Even ontspannen.
17.30: mijn maag knort, ik ga naar beneden om eten te koken. Ondertussen oefent zoonlief op de viool.
18.10: Piep: klant van de transfer stuurt foto van een Spaans biertje. Het is goed gekomen met de transfer, en ze luiden nu echt de vakantie in!
18.15: samen even gezellig eten en de dag doornemen. Leg ook nog even een rondje wordfeud (lichtelijk verslaafd) en ren daarna weer naar boven. Ga op zoek naar de mogelijkheden voor een vakantie in Italië, want deze is toch al vrij snel vertrekken.
19.00: Italië is niet makkelijk . Klant wil én zwembad en aan het strand. Helaas zijn de meeste zwembaden gesloten, maar na lang zoeken vind ik er toch 4 op Sicilië en Sardinië.
20.15: offerte uitwerken van Italië en versturen.
21.45: Klaar, offerte verstuurd en zet PC uit.
21.53: Piep, een Messenger bericht: “kan jij me helpen met een reis voor de herfstvakantie naar Turkije? Ik wil echt naar de zon samen met mijn zoon van 11.
22.15: reageer op dit bericht. Met plezier ga ik zoeken, maar mijn pc heb ik net uitgedaan. Morgenochtend ga ik meteen kijken.
22.45: ligt in bed. Voldaan, moe maar met een heel blij gevoel.
Kan iemand me even knijpen, ik geloof dat ik droom. Het is ongelooflijk, wat een drukke dag. Normaal had ik dit soort dagen in januari, maar mensen willen nu toch weer weg. Ik heb een “verliefdheidsgevoel” in mijn buik. Na 19 maanden kan ik eindelijk mijn eigen werk weer doen. Zou ik de beslissing kunnen nemen om geen neven werkzaamheden meer te doen om mijn bedrijf overeind te houden? Yes, ik ga het gewoon doen! Ik ga weer helemaal voor het reisbureau en mijn touroperators Delta Holidays en Gayaway
En morgen toch beginnen met die reis naar Turkije en die prachtige reis naar USA zomer 2022!
Ben jij ook op zoek naar een mooie vakantie? Mail me gerust: Nieuwegein@reisbureau-acire.nl of stuur me een app op 06-20122649
Kijk voor inspiratie op mijn websites: